Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2013 Çarşamba

KORTİZON KULLANANLAR DİKKAT!

Dr. Ömer Coşkun kortizon kullanımı hakkında tüm Türkiye’yi uyardı. Kortizonun yararları olduğu kadar zararlarıda vardır. Doğada kortizon yerine kullanılan limonu tüm kortizon kullananlara tavsiye ediyorum” tavsiyesinde bulundu.


Yrd. Doç. Dr. Ömer Coşkun; “Tıpta kortizon çok yaygın kullanılıyor.  Hâlbuki vücuttaki ödemi atmak için benim tavsiyem limon kabuğudur. Limon kabuğu doğal kortizon içeriyor. Yani, diyelim bir insanın beyninde ödem var. Tümörden dolayı ödem oluşmuş. Bu ödem için hemen dayıyorlar bize kortizonu. Bu bence hatadır. Çünkü kortizonun yan etkileri var. Kortizon iki taraflı bıçak gibidir. Kortizon bir tarafı yaparken öbür tarafı bozabilir. En basiti tuzla olan ilişkisinden bahsedebiliriz kortizonun. Biz zaten Türk milleti olarak aşırı tuz tüketen bir milletiz. Dünyada tuz tüketme rekoru bizdedir. Niye, çünkü tuz bedava olduğu için. Tuz Gölü’nden kamyonlarla çıkart getir millete yedir. Hayır, tuz kilo aldırır. Bu ülkede tuz kişi başı 25 gram tüketiliyor. Bu çok yüksek bir rakamdır.

Özellikle kortizon alırken günlük tuz alımı en fazla 2 gram olabilir. Nasıl ölçecek 2 gram tuzu vatandaş? En basit örneği aspirinin ortasında bir çizgi var, erişkin aspirininden bahsediyorum. O çizgiyi dolduracak miktar 1 gramdır. Kortizon alan bir insan, suyu ve tuzu aşırı tüketirse yüzü ay dede yüzü gibi olur. Vücut su ve tuzu tuttuğu için şişer ve bu obeziteye dönüşür. Obezite sadece kortizona bağlı değildir. Örneğin çocuklar haftanın 3-4 günü maalesef patates kızartması, fast food yiyor. Bu durumda önüne geçmemiz lazım. Obezite hızla ilerlemektedir.” Diye konuştu.


1 yorum:

  1. 10 gün binlik kortizon ve her hafta gene binlik kortizon alıyorum ama gözümde tm anlamıyla açılma olmadı bu limonu bende kullansam görme kaybım için iyi gelirmi kortizon kullanmaktan korkuyorum bir tarafı onarirkrn diğer tarafları kaybetmek istemiyorum

    YanıtlaSil