Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Mart 2013 Perşembe

BEDEN, RUH ve ZİHİN SAĞLIĞININ ÖNEMİ



Yrd. Doç. Dr. Ömer Coşkun bizzat kendisinin hazırlayıp sunduğu hastaların dilinden programında hayata karşı kendimizi nasıl koruyacağımızdan bahsettti. 3 farklı açıdan kendimizi korumaya almamızın önemini vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Ömer Coşkun, "bedenimizi korumalıyız, zihnimizi korumalıyız ve ruhumuzu korumalıyız" dedi.

Yrd. Doç. Dr. Ömer Coşkun; "bu hayatta melankoli dediğimiz bir hadise var. Bu tür insanların şuurları kayboluyor. Ne kadar zeki olursa olsun, ne kadar efendi, dünyayı seven, işini seven olursa olsun melankoli ruh haline girdiği dakikada intihardan başka gözüne bir şey gözükmüyor. Bizde o insanlara diyoruz ki; dünya güzel, hayat güzel, her gün hava kapalı değil bugün İstanbul maşallah günlük güneşlik. Sanki ocak ayında değiliz sanki kışta değiliz, bahardan kalma bir gün gibi. İşte bunu hayatımızın her yönüne yaymalıyız. İnsanlar mevsimlerden etkilenir. İnsanlar havanın kapalı olup açılmasından etkilenir. İnsanlar yanında oturan insanın aurasından, çakralarından etkilenirler. Buna karşı bizim kendimizi korumamız gerekir. Bu koruma 3 türlü olur; bir bedeni koruma. Bedenin ihtiyacı olan karabaş otu, karabuğday üzümünden tutun, beyin için oğul otuna kadar birçok rahatlatıcı bitki var. Bunları almak şarttır. Almayan bir insan ben yaşadım diyemez. Yaşar da hani ne yaşar ne yaşamaz. İkincisi zihin sağlığıdır. Zihin sağlığı güzel renklerle, güzel kokularla korunur. Zihin sağlığı güzel düşünmekle korunur. Zihin sağlığı güzel müzik dinlemekle korunur. Hakikaten güzel gören güzel işiten Allah'ın izniyle hayatından lezzet alır.  Üçüncü olarak ise ruh sağlığımızı korumalıyız. Ruh sağlığını korumak için bir kere en başta dua etmek şarttır. Neye inanıyorsan ona dua edeceksin. Ben Allaha inanıyorum Allaha dua ediyorum. Ben onun peygamberlerine inanıyorum. Bütün peygamberlere iman etmişim, dolaysı ile ruhum rahat. Ruhlar ancak dua ederek, yaratıcıya sığınmakla rahata erer. Başkasının neye inandığı, bunu dinleyip dinlemediği umurumda değil. Dua olmazsa ruh sağlığı olmaz. Sağlığımızı korumak için bu üç önemli bölümü  koruyabilmemiz şarttır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder